Bel direct: 0180 621 000
Bellen
MENU
Bellen
MENU
Home > Beveiligingstechniek > Toegangscontrole

Toegangscontrole

Een toegangscontrolesysteem is dé oplossing voor problematiek met het verlenen of ontzeggen van toegang.

Toegangscontrole

Veel bedrijven met grotere kantoorpanden en grote aantallen medewerkers passen toegangscontrole toe voor het gecontroleerd verlenen van toegang. Ook in kleinere situaties zoals bijvoorbeeld een kinderdagverblijf kan elektronische toegangscontrole uitkomst bieden. Voordelen:

  • Betrouwbaar;
  • Eenvoudig in gebruik;
  • Eenvoudig in beheer, toevoegen en verwijderen van gebruikers;
  • Centrale controle en rapportage;
  • Flexibele toegangsrechten;
  • Uitbreidingsmogelijkheden;

Toegangscontrolesystemen zijn leverbaar vanaf een stand-alone versie met toegangscontrole voor één deur tot uitgebreide netwerkversies met meerdere vestigingen en tientallen deuren. Zowel stand-alone systemen als netwerkversies kunnen gecombineerd worden met draadloze techniek. Hierbij wordt gebruik gemaakt van draadloos deurbeslag waardoor er minder bouwkundige aanpassingen nodig zijn.

De meeste systemen kunnen op verschillende manier gebruikt worden. Er zijn mogelijkheden voor het gebruik van kaarten, tags (sleutelhangers), een keypad of een zender. Het is tevens mogelijk een smartphone te gebruiken om deuren te openen door middel van NFC of bluetooth. Wat denk je van het automatiseren van alle personeelsmutaties en autorisaties door een koppeling met je peroneelsdatabase? Samen zoeken we naar de juiste technische mogelijkheden, toegespitst op jouw situatie. Hierbij maken we gebruik grote merken als Paxton, Salto, Sirius en Geovison.

De brandweer of interne BHV-organisatie vraagt regelmatig naar de beschikbaarheid van een lijst met aanwezige personen. Door consequent gebruik te maken van de in- en uitlezers bij alle toe- en uitgangen van een bedrijfspand kan een actueel beeld worden verkregen van alle aanwezige personen. Ook is het mogelijk om bij calamiteiten met behulp van speciale langeafstandlezers bij verzamelplaatsen snel uit te lezen welke medewerkers in veiligheid zijn en welke mogelijk nog niet.  Een andere toepassing is werktijdregistratie.

Ervaar jij ook de problematiek van verloren sleutels? Wil je de archiefgegevens bewaken, gecontroleerd toegang verlenen of gaat je voorkeur uit naar personenregistratie of parkeerbeheer? Neem vandaag nog contact met ons op en bespaar veel moeite en ergernis.

Ontdek hoe we jouw bedrijf veiliger kunnen maken

Wesotronic heeft ook voor jouw specifieke werkomgeving de perfecte beveiligingsoplossing op maat. Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen? We komen graag geheel vrijblijvend bij u langs voor een adviesafspraak.